שאלה קצת רגישה אבל חשובה.
יתכן ויש עסקה מצויינת, נכס מעולה מחיר אטרקטיבי ולאחר זמן מגיע לקוח ומתלהב מההצעה.
משקיעים זמן וארגיה, מחתימים אותו על בלעדיות,
מתאמים איתו פגישה בנכס הלקוח מתלהב, וחשוב יותר, אשתו שמחה ורוצה את הנכס,
אפשר כבר לראות את העמלה היפה מהעסקה, ואז…
אז מתברר שהלקוח לא יכול לעמוד בתנאים שלה.
מעבר לבאסה, השקענו זמן, אנרגיות ואפילו כסף ואז זה נתקע ונופל.
מה ניתן לעשות כדי לחסוך את זה?
- שאלה פשוטה. מה ההון העצמי שיש ללקוח והאם הוא "מתכתב" עם מחיר הנכס?
- מה ההכנסות של הלקוחות? האם הוא יציב ורציני? יש לו יכולת החזר בסיסית?
- מה דירוג האשראי של הלקוח? – ניתן לבדוק בקלות יחסית עם אפליקציית "קפטן קרדיט". אם המספר שם מעל 600, אפשר להתקדם. פחות מכך, מתחיל להיות גבולי.
לחשוב פתוח לחשוב עסקי