מטר פתרונות פיננסים

יתרונות המשכנתא על מסלולי הלוואה רגילים

יתרונות המשכנתא על מסלולי הלוואה רגילים

משכנתא – שעבוד נכס מקרקעין כבטוחה לקבלת הלוואה.

יתרונות המשכנתא

  1. פריסת תשלומים לתקופה של עד 30 שנה.
  2. מגוון גדול של מסלולי הלוואה שבהם ניתן לבנות תמהיל מותאם ללקוח.
  3. ריביות על המשכנתא נמוכות בהשוואה להלוואה מסחרית רגילה וזה מכיוון שיש נכס משועבד להלוואה שמקטין, בעיני הבנק, את הסיכון לאי פרעון ההלוואה.

סוגי משכנתאות

  1. משכנתא לדיור:
  • דירה ראשונה – עד 75% מימון מגובה הנכס.
  • דירה שניה – עד 50% מימון מגובה הנכס.
  • משפר דיור – עד 70% מגובה הנכס.
  1. משכנתא להרחבה/שיפוץ: עד 60-75% מימון. תלוי בבנק.
  2. משכנתא לשיפוץ בתוך הבית – עד 50%
  3. משכנתא לכל מטרה – עד 50%. צריך להביא מסמכים שמסבירים עבור מה המשכנתא.

על מנת שנדע לתכנן את עצמנו נכון, חשוב לדעת להכיר את ה"שותף" הבכיר שלנו ללקיחת המשכנתא והוא  – הבנק.

חשוב לדעת, לנו כישראלים, יש נטיה ברוכה לייחס תכונה חברית לגופים מולם אנו עומדים. אבל גם אם אנחנו מכירים היטב את מנהל הסניף ופקיד המשכנתאות הוא חבר ילדות שלנו, הם לא פועלים בחלל ריק. המערכת הניהולית שמנהלת אותם, מכתיבה להם גבולות גזרה מאוד ברורים ומאפשרת להם חופש מאוד מסויים ביכולת שלהם לתת לנו מוצר כספי שיהיה טוב עבורינו. הם בסוף עובדי בנק, מייצגים את האינטרסים שלו ופועלים למענו.

מטרת הבנק היא למכור לנו כסף – באמצעות הלוואה ולהרוויח עליו כמה שיותר – באמצעות הריבית. הבנק הוא לא חבר שלנו והוא קודם כל דואג לאינטרסים שלו.

לצערינו, רוב האנשים שנגשים לקחת משכנתא, שזה אחד מהצעדים הכלכליים המשמעותיים ביותר שיעשו בחייהם, עושים זאת ללא הכרות מוקדמת עם עולם הבנקאות וממילא לא פועלים באופן מיטבי.

מה הבנק בודק לפני שהוא נותן משכנתא

הדבר שהכי מרתיע בנק בנתינת הלוואה הוא הסיכון הנתפש ביחס להלוואה. ככול שהבנק יחליט שמבקש ההלוואה הוא מסוכן יותר, זה יגולם בגובה הריבית או שההלוואה לא תאושר.

הבנק בודק אצל הלווה:

  1. יכולת החזר – כמה הלווה יכול להחזיר מתוך ההכנסה הפנויה שלו.
  2. אחוז מימון מהנכס אותו רוכשים. ככול ששיעור המימון גבוה יותר, הסיכון של הבנק גבוה יותר וממילא הריביות של הבנק גבוהות יותר.

דירוג האשראי של הלווה – נתון חדש יחסית שנכנס לאחרונה ע"י בנק ישראל ולכל אחד יש ת.ז. כלכלית שמעידה על "רמת המסוכנות" שלו לאור ההתנהלות הכלכלית שלו לאורך השנים, כגון: האם חזורו לו המחאות? יש לו עיקולים? רמת המינוף? ועוד.

שיתוף

עוד מאמרים אשר עשויים לעניין אותך

איך לטייב את ההצעה ללקוחות על דילים של 10-90 או 20-80 ודומיהם?

איך לטייב את ההצעה ללקוחות על דילים של 10-90 או 20-80 ודומיהם? כיום לאור הריבית הגבוהה, הרבה קבלנים מציעים עסקאות קניה ללקוחות שבהם הם נדרשים לשלם עכשיו  רק חלק ממחיר הדירה, לרוב זה נע בין 5%-20% ואת היתרה, הלא צמודה, בעוד 3 שנים. נקח דוגמה ללקוח, שקונה דירה חדשה ב

לקריאה נוספת »

דוגמה לפתרון מימון לעסקת נדל"ן

זוג + 3, זכו בדירת 3 חדרים במחיר למשתכן במשרת ציון. במחיר של 1,030,000 ₪. לזוג היה הון עצמי לשלם את ה 10% הנדרשים. האשה עצמאית בתחום של הקוסמטיקה, מרוויחה יפה. הבעיה היא עם הבעל… הבחור למרות ואולי בגלל גילו הצעיר, הקים חברה, השותף שלו עקץ אותו והוא היה לפני

לקריאה נוספת »

אחוז מימון בעסקת נדל"ן

אחוז המימון בקניית נכס מתייחס לחלק ממחיר הרכישה של הנכס אותו אתם מתכננים לממן באמצעות הלוואה או משכנתא. זה מכונה בדרך כלל יחס הלוואה לערך (LTV) והוא מבוטא באחוזים. אחוז המימון יהיה תלוי בגורמים שונים, לרבות: בדרך כלל, המלווים מעדיפים שלקונים יהיה אחוז מימון נמוך יותר, מכיוון שהוא מפחית את

לקריאה נוספת »

דירוג אשראי

כיום לכל אדם יש ציון כלכלי אישי. כל גורמי המימון מתייחסים לדירוג האשראי ולפי זה נקבע האם לקוח יקבל/לא יקבל אשראי ו/או משכנתא ואם כן, מה תהיה רמת הריבית על האשראי.ככול שדירוג האשראי גבוה יותר, רמת הסיכון להלוואה יורדת וממילא הריבית שיקבל על ההלוואה תהיה אטרקטיבית יותר.טווח דירוגי אשראי:0-320 נמוך

לקריאה נוספת »

יצירת קשר